Vadgesztenyerügy a Tanulás virága /ChestnutBud-3. a jelen történései iránti érdektelenségre/

„a könnyelműségtől ….a tapasztalatig”

Vadgesztenyerügy /Chestnut Bud/ a tanulás virága

Gondolati körhinta, amikor valaki, újra és újra ugyanazt a hibát kezdi ismét. 

Azoknak segít a vadgesztenyerügy eszencia, akik nem okulnak eleget tapasztalataikból és élményeikből, s a többieknél tovább tanulják a mindennapi élet leckéit. Sokaknak akár egyetlen tapasztalat is elegendő lehet, ezeknek az embereknek viszont több, néha jó néhány alkalomra van szükségük a lecke megtanulásához. Ezért nagy bánatukra ugyanazt a hibát többször is elkövetik, amikor egyetlen eset is elegendő lehetne, sőt mások ballépéséből okulva, egyszer sem kellene beleesniük a csapdába.” / A tizenkét gyógyító és más orvosságok/

Valójában nem létezik hiba, csak bevésődött reflexek vannak, amiket nehéz felismerni és letenni. Ebben tudok és tudnak a virágok hasznos segítők lenni. 

 

Reakciók blokkolt állapotban:

  • Mindig ugyanazokkal a nehézségekkel kerül szembe, ugyanazokkal az emberekkel van nézeteltérése, ugyanazokat a baleseteket okozza.
  • Mivel gondolatban mindig két lépéssel előbbre jár, a pillanatnyi helyzetre sokszor figyelmetlen, vagy nem mutat érdeklődést.
  • Inkább nyomban újabb dologba vág bele, mintsem, hogy nyugodtan megemésztené legfrissebb tapasztalatait.
  • Úgy tűnik, csak nagyon lassan tanul.
  • Tapasztalataiból nem szűr le eleget a maga számára, élményeit nem dolgozza fel elég alaposan.
  • Eszébe sem jut, hogy mások tapasztalataiból is tanulhatna.
  • Nem figyel oda igazán a beszélgetésre, mert magában már a következő kérdésre készül.
  • Ha gondolatban megoldott egy problémát, a megvalósítás vagy nem érdekli, vagy csak felületesen történik meg.
  • Ha valami nem működik, például a fax, össze-vissza nyomkodja a gombokat, ahelyett, hogy elolvasná a használati utasítást.
  • Gondtalannak, sőt naivnak látszik.
  • Szellemileg nehézkes, látszólag alig fejlődik.
  • Tanulási zavarok, késleltetett fejlődés.

 

Akkor van szükségünk a virágra, ha pillanatnyilag egy-két reakció pontosan illik ránk.

Kulcsszavak: tanulási és megismerési nehézségek, a saját kárán sem tanul, szétszórtság, képtelenség a tapasztalatok leszűrésére

Megerősítések: „Odanézek” „Odafigyelek” „Tanulok”

Hírlevél feliratkozás

Jelentkezz egy beszélgetésre hozzám

Oszd meg ezt a cikket másokkal is!